СЪДЪРЖАНИЕ
|
ПРЕДГОВОР.............................................................
5
ПЪРВА ГЛАВА (Синка Христова)
ТЕОРЕТИЧНИ ОСНОВИ
НА
ЕКОЛОГИЧНОТО ВЪЗПИТАНИЕ...............
1.
Природата — богатство и грижа на човечеството 9
2.
Екологизация на науката — приоритет
на екологията 19
3.
Предмет, цел. задачи и принципи на
екологичното възпи-
тание ................................................................. 20
ВТОРА
ГЛАВА (Вера Бойчева)
СЕМЕЙСТВОТО И ЕКОЛОГИЧНОТО ВЪЗПИТАНИЕ
I
.Същност на семейството.................................. 23
2.
Семейството — компонент
на социалната среда в истори-
ческа
категория..............................................
25
3.
Функции на семейството. Репродуктивна и
социализира
ща
функция..................................................... 27
4.
Общи условия за качествено възпроизводство на
децата в
семейството.....................................................
32
5.
Съвременното семейство —
видове
бракове и семейства............................
6.
Структурата на семейството
обективен фактор за качест-
вото
на семейството и семейното възпитание____________________________________________
39
6.1
Броя на поколенията в семейството........... 39
6.2
Защо на детето са необходими и майка и баща? ...
41
Майката
—
доминираш фактор при създаването, отглеждането и възпитанието
на детето..................................................
47
6.3
Броят и полът на децата в семейството.... 51
7.
Взаимоотношенията в семейството............. 53
X. Семейството — специфична
възпитателно-социализира-
ща
среда..............................................................
61
^Специфичната
родя
на семейството за екологичното
възпитание на младите поколения.....................................................................
67
|
ТРЕТА ГЛАВА (Сийка
Христова)
РОДИТЕЛИТЕ И ЕКОЛОГИЧНОТО ОБРАЗОВАНИЕ И ВЪЗПИТАНИЕ НА
ДЕЦАТА
|
1.
Екологични знания необходими
на родителите........ 77
1.1
Атмосферен въздух..................................................
78
1.2
Релеф и полезни изкопаеми.....................................
86
1.3
Води.......................................................................
92
1.4
Растителност.........................................................
106
1.5
Животински свят...................................................
110
2.
Възможностите на родителите
за даване на «напия и
формиране
на умения за опазване и възпроизводство на природната среда..................................................
115
|
ЧЕТВЪРТА
ГЛАВА (Сийка Христова)
УЧИЛИЩЕТО
И ЕКОЛОГИЧНОТО ВЪЗПИТАНИЕ
1.
Екологичното възпитание в предучилищните
заведения —
детски
ясли и детски градини....................
162
2.
Екологично образование и възпитание в трите
степени на
общообразователното
училище...............
164
3.
Извънкласна и извънучилищна дейност
за екологично
образование
и възпитание.........................
180
ПРИЛОЖЕНИЕ:
ПРИМЕРНИ РАЗРАБОТКИ НА УЧЕБНИ ЕКСКУРЗИИ ЗА УЧЕНИЦИТЕ ОТ НАЧАЛНИЯ КУРС.......................................... 189
ИЗПОЛЗВАНА ЛИТЕРАТУРА.......................... 197
ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА ЗА РОДИТЕЛИТЕ......................................................
200
|
Няма коментари:
Публикуване на коментар