събота, 14 ноември 2020 г.

Как преподавам онлайн: 1. Microsoft Power Point


   Ще Ви разкажа как използвам Microsoft Power Point за онлайн обучение. 




1. Презентации

    С програмата се правят презентации, които можете да използвате в онлайн обучението. Можете да потърсите вече готови презентации в интернет, както и да направите свои собствени.

    Споделяте екрана си с децата и презентирате. Можете да обсъждате, те да разказват по различните слайдове и т.н.

Това е gif, който направих от една моя презентация по човекът и природата за органите на дишането.


2. Използване на показалка по време на презентирането 

 В долния ляв ъгъл има едни бутончета, които не се виждат много добре. Застанете с мишката, докоснете този с моливчето и ще Ви се отворят много опции. Можете да използвате не само показалка, но перо за писане, маркер, както можете да избирате цветове.


3. Правене на упражнения. Първи вариант

    След урока в презентацията обикновено поставям упражнения, които да направим заедно. 

  Копирам цели страници или отделни упражнения от сканирани учебни помагала или онлайн учебници и тетрадки. Поставям в отделен слайд и с децата после ги правим заедно. Те ми казват какво да напиша, а аз използвам инструментите за писане.

 Това не го правя в режим на Слайд Шоу. Излизам от целия екран.

4. Правене на упражнения. Втори вариант

  Ако не искам да излизам от целия екран, избирам перото от опциите в долния ляв ъгъл и пиша. Но с мишка не е удобно. Правя го с графичен таблет. За него ще говоря в друга публикация.

 


5. Как използвах маркера в презентациите по български език с дете със СОП

 За да използвате маркера извън SlideShow, отивате в Преглед, Започни писането на ръка.



 

    6. Презентации по математика - Анимации, мноооого анимации

За да обясня умножението и делението, слагах анимация на всяка цифра и всеки знак. Отне много време, но си заслужаваше. 



Посетете моя онлайн магазин


4 коментара:

  1. И аз работех по подобен начин. Благодаря за споделеното! С нетърпение очаквам публикацията за графичния таблет. Моля, споделете дали се калиброва по някакъв начин като електронните бели дъски в училище, защото с моя нещо не ми се получава?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте!
      Исках да си купя един графичен таблет от "Плесио", но мой приятел каза, че не е използвал неговия от дълго време, и ми го даде. Той е на фирма WACOM. Стар модел е. Изглежда като обикновен таблет с USB кабел и химикалка.
      Просто го свързах към лаптопа с USB кабела и автоматично се свърза. Започнах да си го използвам и ми помогна изключително много. Даже още не съм го върнала. :)

      Изтриване
    2. И моят е същия модел. Но ... докато намеря къде точно пише химикалката, не винаги успявам да уцеля точното квадратче или ред за писане. На химикалката имам две бутончета, които не знам за какво да използвам. Правих различни опити, но...не открих тяхното приложение.

      Изтриване
    3. Да. Трябваше и аз да свикна с химикалката. Разбрах, че трябва да е по-близо до таблета, за да видя къде ми е стрелката. Никога не съм и пробвала двете бутончета на химикалката. Заради Вас я включих. Когато натисна долното (по-дългото), ми позволява да местя надолу и нагоре страницата, както с мишката. Когато натиснах горното бутонче, ми се отваря менюто на десния бутон. Значи е като десния бутон на мишката.

      Изтриване