четвъртък, 26 декември 2019 г.

Азбука с велкро за ученици, които не могат да пишат - за деца със специални образователни потребности


     Имам трима ученици със специални образователни потребности в класа. Един от тях не може да пише буквите (може А, Б и някои други). Изготвих му индивидуална учебна програма и работим по нея. Старая се да развия фонематичен слух, имам много игри и помагала, които съм измислила и качила в блога. Но се чудех как да започнем да правим диктовки.

     Следвам много учители и родители в YouTube, които се занимават с децата си, показват материали и т.н. Попаднах на ресурсна учителка, която беше направила подобно табло. Много ми хареса и реших да направя и аз.



Как се прави?

1. Купих папка с ластик



2. Велкро (купих самозалепващо се, защото не ми се лепеше всичко отделно)


3. Направих лист с букви, принтирах, ламинирах и изрязах




4. От лявата страна на папката започнах да лепя дълги линии велкро (меката част). Мислех, че ще стигнат, но после сложих още. От лявата страна, където ще са буквите станаха 7 линии велкро.

   От дясната страна на папката сложих една лента велкро (мека част). Там детето ще "пише".


5. На гърба на всяка буква сложих велкро (не меката част, а по-грапавата).



Как да се използва?

1. Диктовка

2. Написани думи, детето използва буквите с велкро, за да напише същата дума

3. Да напише дума по показана картинка

4. Може да се направи звуков модел отгоре над лентата с велкро. Детето трябва да напише дума, която отговаря на модела.

    Ако се сещате за други начини, моля споделете с мен!




Няма коментари:

Публикуване на коментар