Тази учебна година в класа ми има нов ученик. Той има дислексия и други. Но ще се фокусирам върху дислексията сега. Отидох в Столичната библиотека и от хранилище ми дадоха следните книги:
Книгите са следните - http://www.specialnite-deca.com/index.php?m=320&specialnite=1&deca=168824&pc_deca=1&firma_specialnite=3734&specialnite_id=1932&tursene=%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0%20%D1%80%D0%B5%D1%87 и http://www.specialnite-deca.com/index.php?m=320&specialnite=1&deca=168824&pc_deca=1&firma_specialnite=3734&specialnite_id=1933&tursene=%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0%20%D1%80%D0%B5%D1%87
И вкъщи седнах и направих материала, който споделям с Вас.
1. Принтирайте
2. Използвах машината си за подвързване. Ако нямате, може да сложите в класьор.
Как се използва?
Отворете и вземете пластмасови букви
1. Упражнение №1. Виж първата картинка. Какво е това? Балон. Кой е първият звук? Б. Намери буквата и я постави отдолу.
Какво виждаш на тази картина? Ухо. Кой е първият звук? У. Намери буквата и я постави отдолу. (И продължавате с всяка картина.)
2. Упражнение №2. Спелуване. Кажи думата буква по буква.
3. Упражнение №3. Диференциране на мястото на определен звук. Къде се намира звук Б? В началото, в средата или в края? А кой е последният звук?
4. Упражнение №4. Кои гласни чуваш? А кои съгласни?
5. Упражнение №5. Вземете тетрадка и химикал. Ученикът да напише думата.
Определете броя букви и звукове.
Направете звуков модел. Трябват Ви цветни моливи - син и червен.
6. Упражнение №6. Дайте на детето да промени една от буквите, за да създаде нова дума.
Това беше. Файлът, който създадох е поне 80 страници. Дано помогне! Могат да се използват различни упражнения. Ако имате идеи, моля да споделите!
Много полезно помагало. Благодаря, че споделихте!
ОтговорИзтриванеСтрахотно помагало, вече го ползвам и много улеснява и разнообразява работата ми. Използвам и други ваши материали, следя ви с интерес. Благодаря, че споделяте!
ОтговорИзтриванеЗдравейте!
ОтговорИзтриванеРадвам се, че съм Ви била полезна и трудът ми е оценен. Когато имам малко свободно време, ще направя и сложа още материали. :)
Здравейте!Огромно благодаря за невероятния материал!
ОтговорИзтриванеС уважение С.Асенова
Много ви благодаря
ОтговорИзтриванеМного полезен материал.Благодаря, и адмирации за положените усилия!
ОтговорИзтриванеМного труд, браво и благодаря и аз!!! Би било чудесно, ако се направи и вариант за образуване на думи от последните звукове на други думи, от вторите звукове ... , но да има и 3, 5 - буквени думи (новообразуваните имам предвид). Като логопед бих искала да отбележа нещо изключително ВАЖНО за всички, работещи с деца/ученици - звуковият анализ е "работа" със звуковете, не с буквите!!! Така че, когато детето прави упр-ния от № 2 до № 4 вкл., по никакъв начин не трябва да има пред него написана дума!!! Иначе става не звуков, а буквен анализ, което е нещо съвсеееем различно! И дума се спелува звук по звук, а не буква по буква! ;) :)
ОтговорИзтриванеБлагодаря на всички! Радвам се да помогна. Благодаря на г-жа Стефанова за информацията. :)
ОтговорИзтриванеМнооого благодаря!
ОтговорИзтриване