понеделник, 30 юли 2018 г.

Практикум по предучилищна педагогика


СЪДЪРЖАНИЕ 




УВОД — Снежина Македонска
I ВЪЗПИТАНИЕ И РАЗВИТИЕ - Д. Батоева и Д. Димитров
11. ИГРАТА - СОБСТВЕНА ДЕТСКА ДЕЙНОСТ И ПЕДАГОГИЧЕСКО СРЕДСТВО, МЕТОД И ФОРМА - Димитър Димитров
1.     Място и роля на игрите и игровите форми, средства и методи в педагогическия процес
2.     Зараждане и първоначално развитие на
сюжетно-ролевата игра. Задачи на педагогическото ръководство
3.     Анализ на разгръщането и зрялата форма на сюжетно-ролевата игра. Изисквания към педагогическото ръководство
4.     Играта-драматизация като самостоятелна  дейност и като педагогическо средство, Форма и метод
5.     Строително-конструктивната игра — особености на развитието и използването ѝ
6.     Дидактична игра: педагогически разновидности и автодидактична игра
Подтема: Игра-занятие, упражнение с игров компонент, игрово упражнение
Подтема: Автодидактични игри
IIГ УМСТВЕНОТО ВЪЗПИТАНИЕ НА ДЕЦАТА ОТ ПРЕДУЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ - Й. Колев
1.     Формиране на умения и навици за умствена дейност на децата от предучилищна възраст
2.     Методи на умственото възпитание през
предучилищна възраст
3.     Словесно-логическите схеми при умственото възпитание в детските градини
4.                Трудовата дейност и умственото възпитание на децата от предучилищна възраст
5.     Сензорно възпитание— Д. Димитров
Подтема: Психолого-педагогически основи, задачи и
съдържание на сензорното възпитание
Подтема: Основни методически въпроси на сензорното възпитание
IV. ОБУЧЕНИЕТО В ДЕТСКАТА ГРАДИНА - Д. Батоева.
1.    Съдържание на процеса на обучение в детските градини — д. Батоева и Й. Колев
2.     Занятията в детската градина — Д. Батоева
3.     Звена /етапи/ на учебния процес — Д. Батоева
4.     Учебната дейност на децата от предучилищна възраст — Д. Батоева
V.  ТРУДОВО ВЪЗПИТАНИЕ - Кр. Стоянова и В. Стоименова
1.    Възпитаващият характер на систематизираните знания за труда на възрастните
2.     Своеобразие на ръководството на трудовата дейност в детската градина
3.     Педагогически условия за възпитаване на обществено-значими мотиви за трудова дейност у децата от предучилищна възраст         
VI.  НРАВСТВЕНО ВЪЗПИТАНИЕ— Кр. Стоянова
1.     Етичната беседа — специфичен метод за формиране на нравствено съзнание в предучилищна възраст — Кр. Стоянова
2- Възпитаване на колективистични взаимоотноше­ния у децата от предучилищна възраст — Кр. Стоянова
3.    Поощренията и наказанията в предучилищна възраст — Кр. Стоянова
4.     Изучаване степента на съответствие между вербалното и реалното нравствено поведение. Планиране на коригиращи въздействия — Д. Димитров
5.     Проучване на индивидуалната и груповата нормативна регулация на нравственото поведение: педагогически следствия — Д. Димитров
VII.  ЕСТЕТИЧЕСКО ВЪЗПИТАНИЕ - Е. Янакиева
1.    Естетическо оформяне на пространствената среда в предучилищното заведение
2.    Изкуството като средство за формиране на първоначална естетическа култура у децата от предучилищна възраст
3.    Театрализираната игра като синтетичен вид детска художественотворческа дейност
4.     Изобразителната дейност на децата от предучилищна възраст като средство за формиране на художественотворческите им способности
VIII.      ФИЗИЧЕСКО ВЪЗПИТАНИЕ - Д. Батоева
1.    Дневен режим
2.    Утринна гимнастика
3.    Здравно-хигиенни навици
IX.         ПРИЕМСТВЕНОСТТА МЕЖДУ ДЕТСКАТА ГРАДИНА И УЧИЛИЩЕТО - Й. Колев
1.    Приемственост в задачите, съдържанието и основните средства за възпитание и обучение между детската градина и училището — Й. Колев
2.     Психологическа готовност на децата за
училище — Д. Батоева

X.         СЕМЕЙНО ВЪЗПИТАНИЕ - В. Стоименова








Няма коментари:

Публикуване на коментар