понеделник, 18 юли 2016 г.

Учителски събор – унижаваща всички учители предизборна кампания



         След разочароващата среща с министър Кунева в Професионална гимназия по транспорт и енергетика „Хенри Форд“ – София на 15 април 2016 година, в училищата в България бяхме уведомени, че ще се проведе учителски събор, на който всички наши въпроси, свързани с проблемите в образованието и новия закон, ще бъдат отговорени. На съвет се избраха делегатите, които ще присъстват и ни казаха да запишем въпросите си, защото се изпращат по електронен път. Министърът на образованието не може да отговори на въпросите преди някой да я е посъветвал какво да каже. Не знам колко хора в България заемат работни позиции, имащи нужда от някой да им шепне в ухото как да си вършат работата.
         Аз бях изпратена да взема баджовете на делегатите от моето училище. Разходка до РИО и обратно. Баджовете бяха взети и раздадени на делегатите. Колко ли пари са похарчили за тези цветни и ламинирани баджове? Не знам, но …
         На 17.06.2016 година, петък, директорката ни получава информация от МОН (в края на работния ден), че делегатите, които ще присъстват в неделя на събора, трябва да носят табелата и знамето на училището.
         На 19.06.2016 година, неделя, се проведе този така омразен за мен събор. Не ни позволиха да влезем със знамето и табелата. За какво беше този зор тогава? Останаха в колата на един колега. Показах си баджа и личната карта, за да ме пуснат, защото не те допускат без двете. Сякаш бих отишла, ако не бях длъжна. Чудех се по пътя кое от двете да кажа, че съм загубила, за да си спестя мъките, които знаех, че ме очакват.
         Ха, кюфтетата и кебапчетата бяха заменени със сандвичи и минерална вода! Раздаваха се и торбички, в които имаше по една книжка. В тази малка книжка са написани новите ДОС (Държавни образователни стандарти), с които съм сигурна, че няма учител, който да не се е запознал. В момента, в който има промяна в образованието, ние влизаме в сайта на МОН, принтираме си необходимата информация и се запознаваме с нея. Напълно излишно е да се харчат пари за това. Ние вече сме го направили.
        
      Ето как се проведе Учителският събор:

1. Гайди – Добре.

2. Химн – Добре.

3. Президент – Не е добре.

Учители от този момент започнаха да си тръгват от залата, защото стана ясно, че не сме там за образованието, а за тях – политиците. За да кажат, че са свършили нещо. През цялото време Кунева ни казваше: „Хайде пак да чуем аплодисменти за президента!“

4. Кмет на София – Не е добре.

5. Прочитане на писмо от Бойко Борисов – АБСОЛЮТНО НЕ!!!

Даже учениците ми, които не можеха да преразкажат текст от четири изречения, се изразяваха по-интелигентно и използваха по-малко жаргонни думи от него (включвам и детето, което всяка сутрин поздравяваше съучениците си с "Ко ма, кучко?"), пък тръгнал да ми казва колко е важно образованието и колко е отговорна работата ми.

6. Празни приказки и 10 %.

Леле, учителите наричали учениците си техни деца! Наистина тази жена не се обръща към учителите, а към медиите. Не обяснявайте на зала с учители за учениците им, децата им и т.н. Ние си знаем.

Всички говорят за тези тъпи 10 %, а ние искахме да говорим за проблемите в образованието и да се обърне внимание на това, от което имат нужда учениците и учителите. Още веднъж на нашите въпроси нямаше отговор. Няколко пъти министър Кунева каза, че получили над 2000 въпроса. Добре, де. Защо не отговори поне на един от тях? Нали за това бяхме там?

7. Господари на ефира

Нямаше нужда от смешки, защото целият събор беше една подигравка към всички учители в България. Тези, които по принцип изобличават такива гафове, бяха част от най-големия гаф. Срамота!

8. „Легендите“

Не съм отишла на концерт.

9. Зам.-министър Стаматов

Изправи се той на сцената да ми чете новия закон. Пушек ми излизаше от ушите!!! И още продължава!
Веднага след излизането на новия закон, всеки учител се е запознал с него. Няма нужда да ме викат в неделя да ми го четат.

Всички, на които им беше позволено да говорят (нито един от учителите), казваха едно и също нещо: „Колко е важно образованието!, Колко са важни учителите!, Колко е важно да обичаме работата си!, Колко е важно да са квалифицирани учителите!“

Но на проблемите в образованието, министър Кунева, зам.-министър Стаматов и всички, които „работят“ в Министерството на образованието, обръщат гръб.

1. Искаме учениците от първи до четвърти клас да могат да повтарят.
2. Изучаването на английски език в начален курс да бъде по желание.
2. Учебниците да бъдат писани от УЧИТЕЛИ, не професори, не доценти, не експерти.
3. Искаме повече часове за упражнения, а не всеки ден да взимаме нов урок. Кога да усвоят информацията? Докато спят ли?
4. Съдържанието на учебниците по литература да не бъде с научни разработки и да не учат по 5 произведения от един и същ автор. Та това е конспект по-дълъг от тези на студенти Българска филология! Трябва да четат произведенията и да се обсъждат. Трябва учениците да се научат да мислят, сами да интерпретират прочетеното и да си правят изводи, а не да зубрят чужди думи и мисли.

Който желае да се добавят още, моля оставете коментар!

Няма коментари:

Публикуване на коментар