събота, 14 ноември 2020 г.

Как преподавам онлайн: 3. Microsoft Paint (най-добрата бяла дъска за онлайн обучение според мен)


    Продължавам поредицата си с Microsoft Paint. Моите ученици бяха 4. клас, когато се наложи да работим онлайн. Не знаех кои програми да използвам и наблягах върху електронните учебници, презентациите и сканираните ми учебни помагала.

    След часовете съм обяснявала на отделни деца какво ли не, но най-трудно беше деление с двуцифрено число. Един ден търсех бяла дъска в интернет и нищо не ми хареса. Ядосах се и използвах първото нещо, което видях на компютъра си - Microsoft Paint. 

    Тази забравена от мен програма се оказа моето спасение!


1. Пишете - първи начин

Пишете спокойно, сменяйте шрифта, размера и цвета. 


2. Пишете - втори начин

Пробвала съм се да пиша с мишката и да обяснявам задачите по математика, но цифрите ми дори не приличат на нещо, което сме учили. С графичен таблет е лесно. Изберете си четка, размер и цвят.


3. Чертайте

Изглежда, че се изчерпаха възможностите на програмата. Но това не е точно така. В предните публикации Ви показах как да копирате упражнение или цяла страница от pdf файл. 

- отваряте файла

- Edit

- Take a snapshot

- маркирате желаното от Вас упражнение/страница и др.

- поставяте я, където пожелаете (Power Point, Paint)

 

5. Упражнения


6. Пишете в снимка/картина

Когато искате да пишете в снимката/картината, просто идете на нея, натиснете десния бутон и после Редактиране.

При мен автоматично се отваря в Microsoft Paint.

Ето как изглеждаха сканираните страници на помагало по математика за НВО преди да ги обработим с децата и как изглеждат сега. 


През лятото работихме по 2 часа на ден и правихме много упражнения. Всичко беше в Microsoft Paint. 


През лятото работихме много и ето някои от упражненията ни в Microsoft Paint.




Онлайн обучението не е лека задача. Желая Ви успех!

Посетете моя онлайн магазин

4 коментара:

  1. Вече няколко пъти опитвам да напиша коментар и все не успявам. Изключително полезна информация! Заредихте ме и започвам с опитите. Сърдечно Ви благодаря за споделеното! Аз използвах Open вoard за бяла дъска.

    ОтговорИзтриване
  2. Много, много сте ми полезна с всичко, което споделяте.
    Ръка, която дава, никога не обеднява!
    Бъдете жива, здрава и благославяна!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много Ви благодаря! Живот и здраве и на Вас пожелавам!

      Изтриване