неделя, 22 ноември 2020 г.

Как преподавам онлайн: 4. Графичен таблет


 

    Беше ми много тежко да обяснявам учебния материал по математика в 4. клас (умножение и деление с двуцифрено число) онлайн. Говорих с един приятел и стигнахме до решението - графичен таблет. Започнах да проверявам цените в www.emag.bg и www.plesio.bg.

   Харесах един от "Плесио". Най-евтиният беше този - Натисни ТУК, за да те отведе в сайта на "Плесио"

Приятелят, когото споменах, ми каза да не давам излишни пари. Той имаше стар графичен таблет, който не е ползвал от години и ми го даде. Ха, все още е в мен! :)

1. Включвам USB кабела на таблета в лаптопа/компютъра. 


 2. Лампичката светва и лаптопът автоматично го намира. Не ми се налагаше да инсталирам нищо.


3. Химикалка

Това е писецът. Той действа като левия бутон на мишката. Натискате веднъж, за да маркирате, а натискате два пъти, за да се отвори папка или програма. Доколкото знам, писецът се хаби и трябва да се купува нов. Засега не ми се е налагало.  

В Microsoft Paint искам да обясня нещо и за да пиша, трябва да докосна писеца на химикалката до графичния таблет.

 
Заставам над иконата на папка или програма. Когато натисна малкия горен бутон, ми се отваря менюто като на десния бутон на мишката. 
 
Отварям Microsoft Paint и започвам да пиша. Виждам, че имам грешка или искам да променя нещо, но не желая да сменям от четка на гума. Заставам над това, което искам да изтрия, но не натискам писеца върху таблета. Само натискам горния малък бутон и започвам да трия. Когато го пусна, продължавам да пиша с четка. Нищо не се е променило освен изтритото.
 

Долният бутон действа като скролер на мишка, за да придвижда страницата нагоре и надолу, но засега само в интернет. В папка не действа. Не знам защо.



Отгоре на химикалката имам ето това закръглено елементче. Не е бутон, не се натиска. Пробвах да видя какво прави. В Microsoft Paint отново пише като писеца.


4. Бутони на таблета

Пробвах ги чак днес, заради тази публикация. Нищо не правят. Почудих се и звъннах на истинския притежател на таблета. Обясни ми, че трябва да потърся в интернет по вида и модела на таблета специален софтуер. Когато го инсталирам, мога да променя функцията на всеки бутон, за да ми е удобно да го ползвам. Няма да го правя, защото не ми е необходимо.


Използване на таблета

Най-вече го използвам в Microsoft Paint. Комбинацията от двете е страхотна! Мога да обяснявам по български, математика и т.н. 


 


Другият плюс на таблета и Paint заедно - проверявам домашни и работа в клас и други без проблем. Снимат ми, изпращат ми и проверката става бързо и лесно. 

Получавала съм много снимки - криви, размазани  и т.н. Но една майка ми сканираше всяка страница. Ето и проверката. Нищо не съм поправила, детето се справяше перфектно с материала.


Ето на друго дете.


Успех на всички!

 Посетете моя онлайн магазин

2 коментара:

  1. Извинете, от кой сборник по математика са публикуваните странички? Хареса ми графичното оформление и подборката на задачи.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте. Това е "Сборник по математика за 4. клас" по учебната програма за 2020/2021 г. с автори Владимира Ангелова, Жана Колева. Сборникът по математика е част от системата "Голямото приключение" на издателство "Просвета Плюс".
      Ето и връзка към електронна книжарница - https://www.book.store.bg/p260983/sbornik-po-matematika-za-4-klas.html

      Изтриване