събота, 14 ноември 2020 г.

Как преподавам онлайн: 2. Сканирани учебни помагала


 

   Една от болестите на началния учител - учебни помагала. Различни класове, всякакви издателства, тестове, упражнения, допълнителни задачи.... Ах, разнообразие! 

   Вляза ли в книжарница, излизам без пари и с пълна торба с помагала. Купувам учебни помагала и после ги сканирам вкъщи.

 1. Сканирам помагалото. Снимките се съхраняват в определена папка



 2. Понякога са в портрет, а ми трябват в пейзаж. Затова ги завъртам

Маркирам всички снимки и с десен бутон виждам "Завъртане по посока на часовниковата стрелка". Така бързо всички снимки се завъртат.


3. Отново маркирам снимките. Десен бутон и Печат.

 

4. Използвам програма doPDF.



5. Ако желаете допълнителни функции (портрет или пейзаж, точен размер и др.), Опции, Свойства на принтера.


6. Давам печат, записвам име на файла и чакам да се отвори в Adobe Reader. И съм готова.

 


 Имам доста голяма колекция от сканирани учебни помагала от първи до четвърти клас. Как ги използвах в онлайн обучението?

1. Споделила съм екрана си с децата. Отворила съм помагалото и четем, разглеждаме картини, карти и други. 

2. Писане в pdf файла не се получава. Ако използвате маркера, трябва да е за нещо дребно или просто да маркирате нещо важно, когато обяснявате на децата.


3. Копирам определени упражнения, които поставям в Microsoft Power Point и ги правим заедно с децата.

Отварям файла на помагалото. Отивам на Edit. Избирам Take a snapshot.

4. Маркирам упражнението, което съм харесала и автоматично се копира. После мога да го поставя в Microsoft Power Point или в друга програма.

  Сканирам учебните си помагала и ги правя в pdf файл. Но понякога ми трябват само като снимки. Ще Ви обясня как ги използвам в Microsoft Paint - най-добрата бяла дъска за онлайн обучение според мен.

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар