събота, 28 декември 2019 г.

Допълнение към игра по български език за развиване на фонематичен слух №2


   Един от учениците ми със специални образователни потребности се връщаше от логопед и го попитах какво са правили. Той ми обясни и каза, че има  домашно. Беше ми интересно и помолих да ми го покаже.
   Да кажем, че изучават определен звук и буквата му. Имаше картинки и под тях кръгчета. Тези кръгчета представляват броя на сричките. Той трябва да оцвети кръгчетата на тези срички, в които чува определения звук.
   Хареса ми и реших да не купувам книжката, от която е снимала колежката. Вече имам разработен материал и само ще режа от него.

1. Принтирайте от книжката, която направих. Можете да я намерите ТУК



Ако се интересувате от първото допълнение към играта по български език, вижте ТУК

2. Разделете един лист на две и изрежете картинките (Не всяка картина съдържа определения звук)

Аз разделих листа на две и записах отгоре една и две срички в колоните. Можете да напише повече, разбира се. 


3. Детето определя броя на сричките на думата (ориентира се по картината) и използва лепилото, за да залепи картинката в правилната колона.


4. Под картинките можете да направите кръгчетата, които представляват броя на сричките.




5. Детето оцветява тези кръгчета, които представляват срички, в които чува определения звук.


Ако имате други идеи, моля да споделите!


1 коментар: