неделя, 28 април 2019 г.

Игра по български език за развиване на фонематичен слух - помага при деца с дислексия




         Здравейте!

   Дълго време не съм публикувала в блога. Идеи много, но време малко. Също така имах период, в който определени родители ми убиха желанието за всичко. При целия ми труд и желание да помогна на децата им, винаги се намират тези, които те карат да се чувстваш като кошче за душевни отпадъци и те обвиняват и осъждат без вина. Както и да е.
  
   Тази игра е следната. На цяла страница с размер А4 съм поставила 8 реда х 6 колони - 48 картини. На всяка страница изобразеното на картинките се казва и децата трябва да обяснят дали чуват търсения звук или не. Ако го чуват, върху картинката поставят копче, бобче или каквото имате. Ако не се чува търсения звук, продължавате нататък.
  
   Нямам страници за й, ъ, щ, ю и я, защото прецених, че няма да намеря толкова много картинки.

   Как да направите играта?

1. Принтирайте файла



2. Изберете върху кой звук ще работите и вземете материали за поставяне върху картинките. Може да са копчета, бобчета, декоративни камъчета, миди, каквото имате.

 Дървени фигурки (купувам ги от магазини за мартеници)

3. Играйте




   Тази игра може да се използва в детската градина, предучилищна група, както и в първи клас. В първи клас съм играла с моите ученици, но аз им казвам дума. Ако чуват търсения звук, пляскат с ръце веднъж. Ако не го чуват, не правят нищо.

   Дано да Ви хареса и да Ви е от полза. Отне ми доста време. Приятно учене! :)








8 коментара:

  1. Благодаря ви за прекрасните материали!Желая Ви много здраве и вдъхновение!

    ОтговорИзтриване
  2. Наистина доста работа.Забавна и полезна игра. Благодаря!
    Пожелавам Ви щастие!

    ОтговорИзтриване
  3. Радвам се, че съм помогнала. Благодаря за милите думи! :)

    ОтговорИзтриване
  4. Всичките Ви материали са много хубави, полезни и интересни. Това е много труд и време. Поздравления и още много творческо вдъхновение и занапред!

    ОтговорИзтриване
  5. Поздравления за труда Ви! Публикуваните материали са много професионално издържани и полезни! Благодаря за споделянето!

    ОтговорИзтриване
  6. Страхотни материали и обяснения. Личи си, че го правите с желание, а не по задължение. Адмирации.

    ОтговорИзтриване