вторник, 22 декември 2020 г.

Как преподавам онлайн: 6. Правила


 

 В училището, в което работя използваме платформата Майкрософт Тиймс. Онлайн обучението има много лоши страни. Стремя се часовете ни да са възможно най-добри. За да не са хаотични и неприятни, е важно да има правила, които да спазваме.


1. Изключени камери

Това е първото ми правило. Не са необходими камери. Учениците няма да се гледат един друг, да си показват играчките, малките братчета и сестричета, елхата и домашните любимци. Моята камера също е изключена. Няма нужда да ме гледат, ще гледат в екрана, който съм споделила с тях. Обясненията на урока са там, не в лицето ми. 

2. Изключени/заглушени микрофони

Когато влезем в час, моите ученици изключват камерите си (ако са били включени) и заглушават микрофоните си. Тогава споделям екрана си.

3. Дете включва микрофона си, когато му кажа името

В час сме, започваме без микрофони. Имам списък на децата ми и започвам. 

Пример: Ана, включи си микрофона, моля. Колко парички има в брадата на Дядо Коледа? (това е от една игра по математика, която им направих)

 Казвам името на детето и му поставям задача. Включва микрофона. Отговаря ми и пак заглушава. Така минавам през всички мои дечица. 

 4. Включване на микрофон без да съм казала името на детето. Кога?

Когато правим диктовка, всички микрофони са изключени. Аз диктувам, повтарям няколко пъти. Ако има дете, което не е записало, може да си включи микрофона и да попита. 

Както и в другите часове. Ако не е разбрало задача по математика, включва си микрофона и се връшам да я обясня отново.

Случва се няколко деца да искат да питат по едно и също време. Спирам ги, казвам да заглушат микрофоните и казвам кой пръв да говори. 

5. Забранила съм да ми казват: "Готов/а съм."

Когато сме в класната стая по математика решават учебника, оставят го на бюрото ми за проверка. После сядат и отварят учебната тетрадка. Процедурата е същата. Когато я оставят на бюрото, вадят малката тетрадка с големи квадрати и започват да правят препис от дъската. Предварително на нея съм написала задачи. Преписват и решават в тетрадките си. Понякога им принтирам листове със 100 задачи. Взимат го и преписват и решават до края на часа. 

Мразя да ми казват "Готов/а съм. Какво да правя сега". Работят в тишина и спокойствие.

Процедурата и в онлайн среда гледам да е същата. Обяснявам, пожелавам им приятна работа и подготвям препис. Това е. 

По писане е същото. Обяснявам новата буква, обяснявам връзките с другите букви. След това учебната тетрадка и за готовите - препис от печатни в ръкописни. Давам думи или 4-5 изречения. Зависи.

 

Нямам търпение да се върнем в училище! 


Няма коментари:

Публикуване на коментар