петък, 2 август 2019 г.

Игра по български език. Пъзели с картинка, под която има дума за прочитане




     Пъзелите са изключително полезни. Бях купила поне 20 пъзела за учениците ми в първи клас (сега ще сме четвърти), за да се забавляват в междучасията и занималнята. Тъй като имам дечица със СОП в класа ми, се наложи да работя пряко с логопеда ни.
     Прекрасен човек! Страхотен логопед! За 30 мин. работа тя върши чудеса! Попивам от нея като гъба и я тормозя за информация и др.
     Тя ми каза, че в университета са им поставяли задачата с 1 картинка да измислят поне 5 упражнения, с които да развиват различни умения у детето. Сега се стремя да го правя и аз. Не съм от най-добрите, но поне се старая.

    Та, ето какво ми хрумна. Пъзелът е дидактическа игра, с която можем да насочваме вниманието на детето и то да вербализира направеното от него. Пример: "Имам главата на котката, но нямам опашката ѝ. Ще я поставя под ... ".
     Реших да направя пъзели с 2 и 3 части (за децата ми със СОП) и под картинката да има дума. Заедно ще се постараем да прочетем думата.
   
1. Принтирайте. Ако ще ползвате само като пъзел, ламинирайте.

2. Изрежете на части

Как се играе?

1. Можете да разбъркате някои части и детето да ги сглоби. След това прочита думата.

2. Можете да оставите само някои части и да ги разбъркате, за да ги подреди детето.

3. Ако не са ламинирани, детето може да залепи половинките на лист хартия.
    а)  Детето да залепи половинките и да ги оцвети.
    б)  Детето да залепи само една половинка, а другата да се опита да я нарисува.



4. Под всяка залепена картинка, детето може да напише изречения с думата.
    а) Може да се обсъдят и частите на речта.


5. Може също така детето да залепи картината, да прочете думата и после да каже колко срички има и т. н.









Няма коментари:

Публикуване на коментар