събота, 23 март 2019 г.

Методично ръководство за коригиране на дислалия и дислексични и дисграфични прояви, обусловени от фонетико-фонематични нарушения на речта


     Отидох в библиотеката, но не ми позволиха да взема книгата. Ползва се само на място. Не ми разрешиха да я копирам в центъра срещу библиотеката, защото беше събота и щели да затварят след 2 часа. Затова книгата е снимана с фотоапарат. Извинете за качеството, но бях самичка и нямаше кой да ми държи страниците. Дано помогне. Книгата е много полезна.

СЪДЪРЖАНИЕ

I.  Увод
II. Методични бележки
1. Същност на дислалията и класификация на формите ѝ
2. Фонематичен слух
3. Дислексия и дисграфия, обусловени от фонетико-фонематични отклонения
4. Развиване на фонематичен слух
5. Отстраняване на дислалия
6. Отстраняване на дислексия и дисграфия
III. Развитие на фонематичен слух. Звуков анализ и синтез
1. Гласни звукове
2. Звуков анализ и синтез на думи
3. Сричков анализ и синтез
4. Анализ и синтез на изречения
IV. Диференциация на съгласни звукове по акустико-артикулационно сходство
1. Диференциация на фрикативни съгласни звукове Ф-В
2. Преградни съгласни звукове П-Б
3. Диференциация на преградни съгласни звукове Т-Д
4. Задноезични съгласни звукове К-Г
V. Коригиране произнасянето на съскавите съгласни звукове С-З и африкативния съгласен звук Ц
1. Съскави съгласни звукове С и З
2. Африкативен съгласен звук Ц
3. Диференциация на съскавите съгласни звукове С-З-Ц
VI. Коригиране произнасянето на шушкавите съгласни звукове Ш, Ж, Ч
1. Шушкави съгласни звукове Ш и Ж
2. Съчетание на звуковете Ш и Т-Щ
3. Шушкав съгласен звук Ч
VII. Диференциация на съскави и шушкави съгласни звукове
1. Диференциация на съгласните звукове:
    С-Ш, С-Щ, С-Ж, С-Ч
    З-Ш, З-Щ, З-Ж, З-Ч
    Ц-Ш, Ц-Щ, Ц-Ж, Ц-Ч
VIII. Коригиране произнасянето на сонорните съгласни звукове Л и Р
1. Сонорен съгласен звук Л
2. Сонорен съгласен звук Р
3. Диференциация на сонорните съгласни звукове Л-Р










4 коментара: