петък, 2 ноември 2018 г.

Четивна техника. Какво представлява? Как се измерва? Норматив.






1. Взех книжката с приказки



2. Избрах текст и преброих думите, като на всяка кръгла десетица, записвах с молив.














3 коментара:

  1. Страхотна сте! Благодаря ви много!

    ОтговорИзтриване
  2. Какво се случва ако детето е под норматива и не може да го покрие?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте!
      Нищо лошо не се случва. Когато едно дете не може да чете достатъчно плавно, то не разбира прочетеното и много трудно разбира текстови задачи, четене с разбиране и др. Аз моля родителите за повишен родителски контрол и да чете повечко и вкъщи. Не ги карам да работят от сутрин до вечер, но по 20 минути четене на ден много ще помогне на детето.
      В часовете имаме по 35 минути. В първи клас гледам всяко дете да чете по малко, като с времето увеличавам. От 1 изречение за всеки, стават 2, 3, 4, 5 изречения за всяко дете. Редуват се, четат, обсъждаме текста и после отработваме учебната тетрадка. 20 минути събота и неделя също помагат. Разбирам, че родителите също са много заети, не очаквам чудеса. По малко, но се забелязва промяна към добро. И с времето детето не се затруднява толкова много.

      Изтриване